با استفاده از دستگاه نشاکار گوجه فرنگی به درامد میلیونی برسید

دستگاه نشاکار گوجه فرنگی یکی از دستگاه هایی می باشد که همانطوئر که از نامش پیداست برای کاشت گوجه فرنگی با اصول و به طور صحیح استفاده می شود.

کشت و نشاء با تهیه دقیق طرح کرت را حدود 1 خزش بلند کنید، حدود 1 تا 2 سطل در هر متر مربع را با کود دامی یا کمپوست مخلوط کنید، حدود 30 تا 40 گرم بذر استفاده کنید، روی زمینی به طول 10 متر و عرض 1 متر بیندازید تا نهال کافی برای کاشت به وسیله دستگاه نشاکار به دست آید.

1 رای، بذرهای کاشت به وسیله دستگاه نشاکار را باید در ردیف هایی با فاصله حدود 10 سانتی متر و عمق آن بیش از 1 سانتی متر کاشته شود و در 3 روز اول روی زمین را با کاه برنج یا علف نازک بپوشانید، مرتب آبیاری کنید، اجازه ندهید سطح خاک خشک شود و اگر هوا آفتابی یا باران شدید باشد، زمین باید با پارچه نایلونی یا پارچه پلاستیکی پوشانده شود.

برای جلوگیری از برخورد مکرر قطرات باران به ساقه یا برگ که به راحتی عامل بیماری های مختلف می شود بیماری مهم در نهال ها پوسیدگی ریشه است مخصوصاً در هنگام بارندگی مداوم.

دستگاه

رطوبت بالا در هوا و سطح خاک با حذف تمام کاه یا چمن مورد استفاده برای پوشاندن قطعه از آن جلوگیری کنید به منظور شفاف سازی طرح و تهویه مناسب و سپس با سمپاشی قارچ کش در طول سن نهال گوجه فرنگی در حدود 17 – 22 روز، مقدار آب باید کاهش یابد و جرات کنید کاملا در معرض نور خورشید قرار بگیرید نهال ها قوی، سخت، آبکی نیستند، که منجر به شجاعت زیادی برای زنده ماندن می شود.

پس از حرکت جرات به طور کلی، پیوند نهال در مزرعه معمولاً در حدود 21 تا 25 روز پس از کاشت یا زمانی که نهال ها 3 تا 4 برگ واقعی دارند، استفاده می شود.

بذرها را مستقیماً به وسیله دستگاه نشاکار در مزرعه بکارید در مواردی که آبیاری آسان است استفاده می شود اما این اتلاف وقت و کار است در مراقبت بیشتر همچنین برای فاصله کاشت مناسب به وسیله دستگاه نشاکار به بذرهای بیشتری نیاز دارد که 80 تا 100 گرم در رای باشد.

فاصله ردیف ها باید 1 متر، فاصله درختان 25 – 50 سانتی متر باشد، کاشت 1 درخت در هر چاله، در صورت استفاده از فاصله کاشت باریک، محصول بیشتری خواهد داشت.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.