پیرزنی که در تمام طول عمر خود ادویه کاری تکسو مصرف کرد

گیاهان و ادویه کاری تکسو به آشپزخانه تنوع می بخشد و به ظروف رنگ پایان می بخشد با این حال، عطر تنها در صورتی می تواند به طور مطلوب توسعه یابد که از آنها در زمان مناسب استفاده شود.
بیشتر ادویه ها بدون عارضه هستند آنها دمای بالا را تحمل می کنند و می توانند از همان ابتدا کاشته شوند اینها شامل کاری، رازیانه، زردچوبه، فلفل دلمه ای، برگ بو، دارچین و زیره می شود.
اگر می خواهید طعم آن تشدید شود، می توانید قبل از استفاده، دانه های بادیان، زیره سیاه و خردل را به طور خلاصه تفت دهید
گیاهان برگ سفت مانند ترخون، پونه کوهی و آویشن طعم آنها را در طول پخت بیشتر تشدید می کنند برای یک “گرنی دسته گل”، شاخه های گیاهی در یک دسته گل به هم گره می خورند، پخته می شوند و قبل از سرو برداشته می شوند.
تکه های فلفل قرمز با گذشت زمان داغ تر می شوند، بنابراین باید با دقت مصرف شوند از طرف دیگر، پودر پاپریکا به گرمای بیش از حد با طعمی تلخ واکنش نشان می دهد.
ادویه
گیاهان و ادویه های تازه به غذاها لگد درست می دهند با این حال، عطر تنها در صورتی می تواند به طور مطلوب توسعه یابد که از آنها در زمان مناسب استفاده شود مرکز فدرال تغذیه (BZfE) به این موضوع اشاره می کند.
بیشتر ادویه ها بدون عارضه هستند و دمای بالا را تحمل می کنند بنابراین می توانید از همان ابتدا وارد گلدان شوید اینها شامل کاری، رازیانه، زردچوبه، فلفل دلمه ای، برگ بو، دارچین و زیره می شود.
اگر می خواهید طعم آن تشدید شود، می توانید قبل از استفاده، دانه های بادیان، زیره سیاه و خردل را به طور خلاصه تفت دهید گیاهان برگ سفت مانند ترخون، پونه کوهی و آویشن طعم آنها را در طول پخت بیشتر تشدید می کنند تکه های فلفل قرمز به مرور زمان داغ تر می شوند.
از طرف دیگر، پودر پاپریکا به گرمای بیش از حد با طعمی تلخ واکنش نشان می دهد گیاهان لطیفی مانند ریحان، مرزنجوش و سیر وحشی زمان پخت طولانی را تحمل نمی کنند.
آنها فقط برای چند دقیقه اضافه می شوند تا طعم خود را از دست ندهند این امر در مورد زنجبیل، زعفران و فلفل هندی نیز صدق می کند.
برخی از گیاهان مانند کرفس، شوید و پیازچه آنقدر حساس هستند که اصلا نباید حرارت داده شوند آنها را درست قبل از سرو روی ظرف می پاشند.