پیدا شدن زیره در کرمان که ملخ ها از آن تغذیه می کنند

یکی از نقش های سنتی زیره در چاشنی ممکن است ایمنی مواد غذایی بوده باشد به نظر می رسد بسیاری از چاشنی ها، از جمله زیره در کرمان دارای خواص ضد میکروبی هستند که ممکن است خطر عفونت های ناشی از غذا را کاهش دهد.

چندین ترکیب زیره باعث کاهش رشد باکتری های منتقله از غذا و انواع خاصی از قارچ های عفونی می شود هنگامی که زیره هضم می شود، ماده ای به نام مگالومایسین آزاد می کند که دارای خواص آنتی بیوتیکی است.

علاوه بر این، یک مطالعه در لوله آزمایش نشان داد که زیره باعث کاهش مقاومت دارویی برخی باکتری ها می شود وابستگی به مواد مخدر یک نگرانی فزاینده در سطح بین المللی است.

همچنین باید گفت که مواد مخدر افیونی با ربودن حس طبیعی ولع و پاداش در مغز اعتیاد ایجاد می کند. این منجر به ادامه یا افزایش استفاده می شود مطالعات روی موش ها نشان داده است که اجزای زیره باعث کاهش رفتار اعتیاد آور و علائم ترک می شود.

زیره

با این حال، برای تعیین اینکه آیا این اثر در انسان مفید است یا خیر، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است مراحل بعدی شامل یافتن ماده خاصی است که این اثر را ایجاد کرده است و آزمایش اینکه آیا در انسان کار می کند یا خیر

لازم به ذکر می باشد که مطالعات لوله آزمایش نشان داده است که عصاره زیره از التهاب جلوگیری می کند چندین مؤلفه زیره وجود دارد که ممکن است اثرات ضد التهابی داشته باشد، اما محققان هنوز نمی‌دانند کدامیک از همه مهم‌تر هستند.

نشان داده شده است که ترکیبات گیاهی در چندین ادویه باعث کاهش سطح یک نشانگر التهاب کلیدی، NF-kappaB می شود.

در حال حاضر اطلاعات کافی برای دانستن اینکه زیره در رژیم غذایی مفید هستند یا مکمل های زیره در درمان بیماری های التهابی وجود ندارد.