مصرف کردن آب در ظروف مسی باعث درمان بعضی از بیماری ها می شود

به گفته آیورودا، ذخیره آب در یک بطری، لیوان، پارچ یا پارچ مسی، آن را با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی همراه می کند.
متخصصان طب سنتی هند می گویند که نوشیدن آن به هضم غذا، بهبود زخم ها و کاهش وزن کمک می کند و انرژی و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند.
لیوان‌ها، فنجان‌ها، بطری‌های آب و کوزه‌های مسی مورد تقاضا هستند زیرا مصرف‌کنندگان آگاه از سلامتی از مزایای سلامتی نوشیدن آب دم‌شده با مس مطلع می‌شوند.

قیمت ظروف مسی دست دوم اصفهان در مقابل بعضی از ظروف فلزی دیگر بسیار مناسب و همچنین دارای خواص درمانی نیز می باشند.

مادربزرگ‌های هندی قرن‌هاست که به این شکل آب می‌نوشند. مادربزرگ پدری خودم که تا 89 سالگی زندگی کرد، با یک کوزه مسی آب روی میز کنار تختش می خوابید که اول صبح هنگام بیدار شدن از آن آب می خورد. او فرزندان و نوه هایش را به انجام همین کار تشویق کرد.


این وسیله ای برای تقویت مصونیت فرد بود. طبق روش 5000 ساله آیورودا، آب ذخیره شده در ظروف مسی دارای خواص ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی است.
تمرین‌کنندگان آیورودا می‌گویند که نوشیدن آب غنی‌شده با مس در اول صبح به تعادل هر سه دوشا – کافا، واتا و پیتا – انرژی‌های طبیعی بدن کمک می‌کند. آنها می گویند این فلز همچنین به اطمینان از عملکرد صحیح اندام های مختلف و فرآیندهای متابولیک کمک می کند.
راغاو می‌گوید که به این معنی است که آب آشامیدنی را در یک بطری، شیشه یا لیوان مسی و یا ظروف مسی ذخیره کنید و آن را در فواصل منظم در طول روز بنوشید تا فواید مطلوبی داشته باشید.
رغاو می افزاید: برای اینکه مس شسته شده میکروارگانیسم ها و باکتری ها را از بین ببرد، آب باید حداقل یک شب و تا 48 ساعت در ظرف ذخیره شود.
او ادعا می کند که نوشیدن آب تزریق شده با مس و یا موجود در ظروف مسی عملکرد غده تیروئید را بهبود می بخشد و از کم خونی جلوگیری می کند، زیرا مس به جذب غذا و جذب آهن کمک می کند.
او می افزاید: «مس دارای خواص تقویت استخوان نیز هست و همچنین با افزایش متابولیسم و سوزاندن چربی، کاهش وزن را تسریع می کند».