صیادی که با استفاده از چای ماسالا هندی بزرگترین ماهی را صید کرد

کافئین موجود در چای ماسالا هندی به بسیاری از افراد کمک می کند تا سرحال شوند مطالعات نشان می دهد که می تواند هوشیاری، توجه، زمان واکنش و عملکرد فیزیکی را افزایش دهد کورنلیس می گوید، اما میزان کافئین مورد نیاز برای به حداکثر رساندن فواید بدون عوارض جانبی ناخواسته، مانند بی قراری و خواب ضعیف، از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

این یکی از دلایلی است که ممکن است چای برای برخی افراد مورد توجه قرار گیرد: کافئین کمتری نسبت به قهوه دارد در یک مطالعه کوچک، افرادی که در طول روز نوشیدنی‌های کافئین‌دار می‌نوشیدند، هوشیاری مشابهی داشتند، چه نوشیدنی قهوه یا چای باشد  اما بعد از یک روز نوشیدن چای، بهتر می‌خوابیدند.

کورنلیس می گوید که یک سوال باز این است که آیا نوشیدنی های کافئین دار می توانند عملکرد شناختی بلندمدت را تقویت کرده و خطرات زوال عقل را کاهش دهند.

بلومبرگ می‌گوید فقط دم کردن یک فنجان چای می‌تواند یک “لحظه آرام بخش” باشد واقعاً بسیار حواس‌پرت است که یک کتری را روی اجاق بگذارید تا یک فنجان دم کنید و یک دقیقه صبر کنید تا در فنجان شما فرو برود.»

زراتسکی می‌گوید صرف چند دقیقه دیگر برای نشستن با یک نوشیدنی گرم نیز آرامش‌بخش است کورنلیس می گوید، اما برخی از مواد موجود در چای، از جمله اسید آمینه L-theanine، ممکن است به آرامش کمک کند. برخی تحقیقات از این ایده حمایت می‌کنند که نوشیدن چای به افراد کمک می‌کند سریع‌تر از استرس بهبود یابند.

در برخی از مطالعات، نوشیدن چای با تراکم استخوان بیشتر در افراد مسن مرتبط است یک مطالعه که شامل حدود 1000 مرد و زن بود، بیشترین تراکم استخوان را در افرادی که حداقل به مدت 10 سال به طور معمول چای مصرف می کردند، نشان داد.

یک بررسی از مطالعات به خوبی طراحی شده نشان داد که نوشیدن چای سیاه به طور قابل توجهی کلسترول LDL را تا 4.64 میلی گرم در دسی لیتر کاهش می دهد این اثر در افرادی که خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی بالاتری داشتند، بارزتر بود.

با این حال، در یک مطالعه خوب طراحی شده دیگر، نوشیدن روزانه پنج فنجان چای سیاه به طور قابل توجهی سطح کلسترول کل، HDL یا LDL را در افراد مبتلا به کلسترول بالا در مقایسه با دارونما تغییر نداد.