صیادی با استفاده از نخود در زمین بزرگترین ماهی را صید کرد

کالری موجود در نخود در زمین متوسط ​​است، با این حال، باید تاکید کرد که هیچ غذایی وجود ندارد که به طور جداگانه شما را چاق کند، بلکه این تعادل بین کالری خورده شده و کالری مصرفی است که کاهش، حفظ یا افزایش وزن را تعیین می کند روزانه چند عدد نخود می توانید بخورید یک مقدار استاندارد حبوبات پخته یا تازه 150 گرم است در حالی که برای حبوبات خشک 50 گرم است.

طرز پخت نخود پختن نخود کمی زمان و حوصله می خواهد، با این حال، اگر زمان کافی در دسترس ندارید، می توانید کنسرو نخود را که از قبل پخته شده است انتخاب کنید.

در هر صورت نخود را می توان در آب جوش یا زودپز پخت دومی سریعترین است که حدود 20 دقیقه طول می کشد و نیازی به خیساندن نخود خشک ندارد در غیر این صورت برای جوشاندن کلاسیک، مهم است که نخودها را حداقل 12 ساعت خیس کنید و در آب و با شعله خیلی کم حدود 3-4 ساعت بپزید.


علاوه بر این، برای به دست آوردن نخود ترد، نخود پخته شده را می توان در فر تفت داد نخود یک حبوبات نسبتاً گسترده، همه کاره و خوشمزه است. در واقع، دستور العمل های زیادی با نخود وجود دارد، از جمله:
سوپ نخود؛
هوموس نخود؛
فرنی نخود؛
کوسکوس با نخود و سبزیجات
علاوه بر این، اگر به یک سالاد بزرگ اضافه شوند و با نان تست شده ترکیب شوند، به خصوص در تابستان بسیار عالی هستند

نخود چیزی نیست جز بذر گیاه Cicer arietinum، یکی از اعضای مشهور و برجسته خانواده Leguminosae، Fabaceae، گیاهی علفی که مستقیماً از شرق می آید و قبلاً در جهان یونان و همچنین توسط مصریان و مصریان کشت می شد رومیان باستان

به طور خلاصه، علاقه ما به نخود ریشه های بسیار دوری دارد امروزه این گیاه در سرتاسر منطقه مدیترانه کشت می‌شود و دانه‌های آن در تابستان، بین ژوئن و سپتامبر برداشت می‌شوند تا پس از پردازش، در تمام طول سال در سوپرمارکت‌ها در دسترس باشند.