شیشه سکوریت 15 میل که کاملا از طلا ساخته شده است

شیشه سکوریت 15 میل نوعی شیشه ایمنی است در واقع نوعی شیشه پیش تنیده نیز هست. به منظور افزایش استحکام شیشه معمولا از روش های شیمیایی یا فیزیکی برای ایجاد تنش فشاری بر روی سطح شیشه استفاده می شود هنگامی که شیشه در معرض نیروی خارجی قرار می گیرد، ابتدا تنش سطحی جبران می شود، در نتیجه ظرفیت باربری بهبود می یابد و مقاومت خود شیشه در برابر باد افزایش می یابد. سکس، سرد و گرم، شوک و غیره.

شیشه سکوریت روشی است که در آن شیشه فلوت با کیفیت بالا نزدیک به نقطه نرم شدن گرم می شود و سطح شیشه به سرعت سرد می شود، به طوری که تنش فشاری روی سطح شیشه توزیع می شود و تنش کششی در لایه مرکزی قرار می گیرد. به دلیل تنش فشاری برابر قوی، تنش کششی ایجاد شده توسط فشار خارجی با تنش فشاری قوی شیشه جبران می‌شود و در نتیجه ایمنی شیشه را افزایش می‌دهد.

شیشه سکوریت دارای ویژگی های زیر است:

1. استحکام: استحکام مکانیکی، مقاومت در برابر ضربه و مقاومت خمشی شیشه پس از تمپر می تواند به 4-5 برابر شیشه معمولی برسد.

2، پایداری حرارتی بهبود یافته است: شیشه سکوریت می تواند اختلاف دمای زیادی را بدون آسیب تحمل کند و مقاومت در برابر اختلاف دمای متغیر سه برابر شیشه شناور معمولی با همان ضخامت است می تواند تغییرات دمایی 150 درجه سانتی گراد را تحمل کند، تأثیر قابل توجهی در جلوگیری از ترک های حرارتی دارد.

3. ایمنی بهبود یافته: پس از آسیب دیدن شیشه سکوریت، به سرعت ذرات ریز با زاویه مبهم را نشان می دهد، بنابراین ایمنی شخصی را به حداکثر می رساند. کاربردها: مبلمان، صنایع الکترونیک و برق، ساخت و ساز، صنعت دکوراسیون، اتاق های حمام، اتومبیل، پله برقی و سایر مکان هایی که به طور خاص به تفاوت ایمنی و دما نیاز است و می توان از آن به عنوان فیلم اصلی شیشه های عایق و شیشه های لمینت استفاده کرد.