سرکه وردا کوچک موجب انفجار در یک فروشگاه لوازم خانگی شده است

با تهیه خمیری از سرکه وردا کوچک و نمک یا سرکه و جوش شیرین (قبل از استفاده صبر کنید تا وزش متوقف شود) درخشش را در اشیای برنجی، برنزی و مسی خود قرار دهید از یک پارچه تمیز و نرم یا حوله کاغذی استفاده کنید تا خمیر را روی آن بمالید تا کدر شدن آن از بین برود.

سپس با آب خنک بشویید و با یک حوله نرم پولیش دهید تا خشک شود.

اگر سینی‌های یخ پلاستیکی شما با لکه‌های آب سخت پوشیده شده است یا اگر مدتی است که آنها را تمیز کرده‌اید چند فنجان سرکه سفید می‌تواند در هر دو مورد به شما کمک کند.

برای از بین بردن لکه ها یا ضدعفونی کردن سینی ها، بگذارید چهار تا پنج ساعت در سرکه رقیق نشده خیس بخورند، سپس زیر آب سرد خوب بشویید و بگذارید خشک شود.

اگر قهوه شما به طور مداوم ضعیف یا تلخ می شود، احتمال اینکه قهوه ساز شما نیاز به تمیز کردن داشته باشد ظرف را با 2 فنجان سرکه سفید و 1 فنجان آب پر کنید.

یک فیلتر در دستگاه قرار دهید و محلول را در محفظه آب قهوه ساز بریزید قهوه ساز را روشن کنید و بگذارید چرخه کامل دم بکشد. فیلتر را بردارید و آن را با یک فیلتر تازه جایگزین کنید.

سپس آب تمیز را به مدت دو چرخه کامل از دستگاه عبور دهید و برای دم کردن دوم دوباره فیلتر را تعویض کنید اگر آب نرم دارید، قهوه ساز خود را بعد از 80 چرخه دم کردن بعد از 40 چرخه اگر آب سفت دارید، تمیز کنید.

با اضافه کردن سرکه به آب شستشو یا آب ظرفشویی، درخشش را در ظرف شیشه ای خود برگردانید.

برای درخشان نگه داشتن ظروف شیشه ای روزانه، 1/4 فنجان سرکه را به چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی خود اضافه کنید.
برای از بین بردن کدر شدن لیوان های آشامیدنی یا لکه های ناشی از آب سخت، قابلمه ای را با مقدار مساوی سرکه سفید و آب گرم کنید (اگر لیوان هایتان خیلی کدر است از سرکه با قدرت کامل استفاده کنید) و اجازه دهید 15 تا 30 دقیقه در آن خیس بخورند. آنها را با یک برس بطری تمیز کنید، سپس تمیز کنید.
هنگام تمیز کردن لیوان های کریستالی خوب، 2 قاشق غذاخوری سرکه به آب ظرف خود اضافه کنید سپس آنها را در محلولی از 3 قسمت آب گرم و 1 قسمت سرکه بشویید و اجازه دهید در هوا خشک شوند.

همچنین می توانید با افزودن 1 فنجان سرکه به یک لگن آب گرم، ظروف چینی ظریف و کریستالی ظریف را بشویید لیوان ها را به آرامی در محلول فرو کنید و بگذارید خشک شود.
برای از بین بردن لکه های قهوه و سایر تغییر رنگ ها از روی ظروف چینی و فنجان های چای، سعی کنید آنها را با مقدار مساوی سرکه و نمک بشویید و سپس آنها را زیر آب گرم بشویید.