تاثیر مثبت عسل بدون موم بر دیابت

عسل بدون موم در طول تاریخ به عنوان یک درمان استفاده شده است و دارای فواید سلامتی و مصارف پزشکی متنوعی است حتی در برخی بیمارستان ها به عنوان درمانی برای زخم ها استفاده می شود بسیاری از این فواید سلامتی مخصوص عسل خام یا غیرپاستوریزه است.

بیشتر عسل هایی که در فروشگاه های مواد غذایی پیدا می کنید پاستوریزه هستند حرارت بالا مخمرهای ناخواسته را از بین می برد، می تواند رنگ و بافت را بهبود بخشد، هر گونه تبلور را از بین می برد و عمر مفید را افزایش می دهد.

با این حال، بسیاری از مواد مغذی مفید نیز در این فرآیند از بین می روند.

اگر علاقه مند به امتحان عسل خام هستید، ممکن است آن را از یک تولید کننده محلی معتبر خریداری کنید در اینجا برخی از مزایای سلامتی عسل خام آورده شده است:

عسل خام حاوی مجموعه ای از مواد شیمیایی گیاهی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند برخی از انواع عسل به اندازه میوه ها و سبزیجات آنتی اکسیدان دارند.

آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن در برابر آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند.

رادیکال های آزاد به روند پیری کمک می کنند و همچنین ممکن است در ایجاد بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی نقش داشته باشند.

تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در عسل خام به نام پلی فنول دارای اثرات ضد التهابی است که می تواند در محافظت در برابر تعدادی از شرایط مرتبط با استرس اکسیداتیو مفید باشد.

نسخه خام عسل همچنین می تواند حاوی گرده زنبور و بره موم باشد که ممکن است فواید بیشتری داشته باشد.

یک بررسی در سال 2017 از مطالعات منبع مورد اعتماد نشان داد که عسل خام ممکن است اثرات محافظتی بالقوه ای برای سیستم تنفسی، گوارشی، قلبی عروقی و عصبی داشته باشد و حتی در درمان سرطان پتانسیل دارد.