با خوردن زیتون ماری رتبه اول کنکور را بیاورید

زیتون ماری سرشار از مواد مغذی بسیاری است و ما به موارد زیر اشاره می کنیم: [1] ویتامین E: غذاهای غنی از چربی به طور کلی سرشار از آنتی اکسیدان ویتامین E هستند.

آهن: این عنصر در تشکیل گلبول های قرمز خون که وظیفه انتقال اکسیژن در بدن را بر عهده دارند، می باشد.

مس: بسیاری از رژیم ها فاقد مس هستند و شایان ذکر است که کمبود آن در بدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

کلسیم: فراوان ترین عنصر در بدن است و برای استخوان ها، ماهیچه ها و اعصاب مهم است.

ترکیبات گیاهی: ترکیبات گیاهی آنتی اکسیدان در زیتون به وفور یافت می شود، از جمله: اولئوروپئین.

که فراوان ترین آنتی اکسیدان موجود در زیتون تازه و نارس است و با فواید بسیاری برای سلامتی همراه است یکی از محصولات تجزیه ترکیب اولئوروپئین در زمان رسیدن زیتون است و همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است.

تیروسول (به انگلیسی: Tyrosol); این روغن در روغن زیتون بیشترین مقدار را دارد و اگرچه بر اثر هیدروکسی تیروزول برتری ندارد، اما ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

اسید اولئانولیک؛ که می تواند به کاهش خطر آسیب کبدی و عفونت کمک کند و سطح چربی در خون را تنظیم کند.

کوئرستین (به انگلیسی: Quercetin); که ممکن است خطر فشار خون بالا را کاهش دهد و سلامت قلب را بهبود بخشد.

محتوای زیتون با توجه به درجه اثربخشی فواید بالقوه (احتمالاً برای) کاهش خطر سرطان سینه: یک مطالعه اولیه منتشر شده توسط مجله موسسه ملی سرطان نشان داد که افزایش مصرف روغن زیتون ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.

یک بررسی سیستماتیک و تجزیه و تحلیل آماری منتشر شده در مجله Lipids in Health and Disease در سال 2014 نشان داد که مصرف روغن زیتون خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد، اما این اثر به مطالعات بیشتری نیاز دارد تا آن را ثابت کنید.

کمک به کاهش یبوست: یک مطالعه نشان داد که توسط مجله تغذیه کلیوی در سال 2014 منتشر شد و 4 هفته طول کشید، که نشان می دهد مصرف روزانه روغن زیتون ممکن است همان اثر روغن معدنی را در کاهش علائم مرتبط با بیماری داشته باشد.