انگشتر نقره قم قزوین اصفهان

انگشتر نقره ظاهری درخشان، با رنگ سفید، سبک‌وزن می‌باشد. علاوه بر آن استفاده از انگشتر نقره برای افراد حساسیت ایجاد نمی‌کند. این عوامل موجب شده است تا این فلز همانند فلز طلا به صورت گسترده در بین مردم جهان استفاده شود و از محبوبیت بالایی برخوردار باشد.

انگشتر نقره قم قزوین اصفهان

قیمت انگشتر نقره

قیمت انگشت نقره به عوامل گوناگونی از جمله ارزش نقره خام، عیار نقره نوع رکاب، اجرت ساخت، سود فروشنده و… بستگی دارد.

انگشتر نقره یکی از پرکاربردترین و زیباترین زینتی‌های ساخت بشر است. انگشتر نقره از روزگار‌های قدیم در بین مردم رواج داشته و استفاده می‌شده است. انگشتر نقره افزون بر کاربرد زینتی آن، دارای فواید و آثار معنوی نیز می‌باشد. پیامبر (ص) و معصومین از انگشتر نقره استفاده‌ می‌کردند. امام علی (ع) توصیه می‌کنند: ((که تنها از انگشتر نقره استفاده کنید.)) پیامبر (ص) نیز در این ارتباط بیان می‌کنند: ((در صورت تمایل برای استفاده از انگشتر جنس آن باید نقره باشد.)) انگشتر نقره دارای فوایدی از جمله نابودی 650 گونه میکروب، تنظیم گردش خون، کاهش فشار عصبی و پرخاشگری، کاهش سطح استرس و اضطراب می‌باشد. یکی از خواص بسیار جالب انگشتر نقره در تشخیص بیماری است به‌گونه‌ای که با تغییر رنگ انگشتر می‌توان به وجود بیماری شخص پی برد. کدر و تیره شدن نقره بیانگر مشکل در سیستم غدد درون‌ریز و شفافیت نقره نشان‌دهنده یک اختلال جدی در کلیه است.

فلز نقره به شکل یک محصول جانبی از خاک معدنی فلزات مس، سرب، طلا، روی و نیکل در روند استخراج این فلزات به دست می‌آید. نقره جهان 45 درصد از کانی‌های سرب (pb) و روی، 18 درصد از کانی‌های مس (cu) و نیکل، 15 درصد از کانی‌های طلا و 2 درصد از کانی‌های قلع و نقره استخراج می‌شود. در آمار جمع‎‌آوری شده در سال 2017 میلادی کشور مکزیک با 5600 تن تولید نقره بزرگ‌ترین تولید‌کننده نقره در جهان بود. سایر کشور‌های پرو، چین، روسیه، لهستان، شیلی و… نیز از جمله تولید‌کنندگان بزرگ فلز نقره در دنیا محسوب می‌شوند.

انگشتر نقره به مرور زمان از طریق واکنش با مواد گوناگون از جمله آب، مواد شوینده، عرق بدن و… کدر و سیاه می‌شود. این کدر شدن موجب کاهش زیبایی آن می‌شود. بهترین و مؤثرترین روش برای کاهش تیره شدن انگشتر نقره، محافظت آن از رطوبت، نور خورشید و چوب است. سیلیکا ماده‌ای است که رطوبت را جذب خود می‌کند بنابراین استفاده آن، انگشتر نقره را درخشان نگه می‌دارد. خارج کردن انگشتر نقره از دست در حین آشپزی، یکی دیگر از روش‌های محافظت از انگشتر نقره در برابر تیرگی می‌باشد.

قیمت انگشتر نقره

انگشتر نقره قزوین

فلز نقره همانند طلا و مس در طبیعت یافت می‌شود اما مقدار بیشتر آن از معادن استخراج می‌گردد. یکی از معادن نقره در ایران، در استان قزوین قرار دارد. قزوین،2% از کل ذخایر معدنی کشور را شامل می‌شود اما این استان باوجود ظرفیت‌ها عظیم معدنی نتوانسته است که به‌خوبی از آن‌ها بهره‌مند شود به‌گونه‌ای که برخی از معادن در حالت رکود قرار گرفته‌اند.

یکی از معادن نقره در استان قزوین که در جنوب غربی آن و در روستای شاکین قرار دارد، با نام معدن شاکین شناخته می‌شود. این معدن از سال 1353 تا 1376 مشغول به کار بوده و بعدازاین تاریخ فعالیت این معدن مختل شده است و امروزه از معادن در حالت رکود در قزوین محسوب می‌شود. ازاین‌رو خط تولید کارخانه‌های تولید انگشتر نقره از معدن شاکین، متوقف شده‌اند.درواقع غیرفعال‌شدن معدن شاکین به کارخانه‌های فراوری نقره و همچنین شرکت‌های تولیدی و فروش انگشتر نقره خسارات فراوانی وارد کرده است و به همین سبب تاجران داخلی و خارجی، با معادن دیگر از مناطق ایران همکاری می‌کنند. در حالت رکود قرارگرفتن این معادن در قزوین بحث اشتغال‌زایی را با مشکل مواجه کرده است برای برطرف‌شدن این موضوع سرمایه‌گذاران کشور باید با حمایت خود از معادن، کارخانه‌ها و شرکت‌ها باعث فعال‌شدن مجدد ظرفیت‌های معدنی ازجمله فلز نقره در قزوین و اشتغال‌زایی و بهبود اقتصاد در این زمینه، شوند.

از مشکلات توسعه معادن نقره در قزوین می‌توان به وثیقه گذاشتن سند ملک شخصی سرمایه‌گذاران برای دریافت تسهیلات بانکی، معارضان محلی که بدون دانستن قوانین و مقررات چوب لای چرخ توسعه گران می‌گذارند و نگاه‌های رادیکالی در حوزه معدن توسط اداره محیط‌ زیست اشاره کرد. برای برطرف‌کردن این مشکلات ابتدا باید حمایت‌های مالی و تسهیلات بانکی بدون گذاشتن وثیقه شخصی صورت گیرد و فرهنگ‌سازی برای استخراج از معادن توسط امام‌جمعه‌های منطقه انجام شود تا مردم دیدگاه‌های اشتباه درمورد استخراج را کنار بگذارند و دریابند که استخراج تنها باعث آلودگی هوا، نابودی محیط‌زیست و تخریب راه روستایی نمی‌شود بلکه باعث اشتغال‌زایی و رونق اقتصاد منطقه می‌گردد. همچنین دستگاه‌های اجرایی نیز باید نگاه‌های رادیکالی خود را نسبت به استخراج تغییر دهند و دست‌وپاگیر نباشند.

انگشتر نقره قزوین

انگشتر نقره مجلسی

استفاده از جواهرات از گذشته تاکنون در میان ایرانیان رواج داشته است به‌گونه‌ای که آن را جزو بخشی از پوشش خود می‌دانند.

در میان اقوام ایرانی، قوم عرب خوزستان و ایل قشقایی بیشتر از جواهرات استفاده می‌کنند. حیل یا حلقه نقره‌ای از زیورآلات مورد استفاده زنان عرب در خوزستان است.

انگشتر نقره از زیورآلات محبوب میان زنان و مردان می‌باشد به‌گونه‌ای که از آن به‌صورت روتین در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنند. برخی از افراد نیز انگشتر نقره را به‌ عنوان میراث خانوادگی استفاده می‌کنند.

انگشتر نقره می‌تواند به‌عنوان هدیه یا نماد اتحاد فکری میان اعضا گروه‌های خاص در دانشگاه، کلوپ و باشگاه‌های ورزشی مورداستفاده قرار گیرد.

یکی از مجالس رایج در فرهنگ ایرانیان وبه طور کلی مردم جهان، جشن عروسی است که در آن زن و مرد با انداختن انگشتر از جنس طلا، نقره و … که نماد عشق و علاقه است زندگی خود را شروع می‌کنند.

انگشتر نقره مجلسی

انگشتر نقره زنانه

انگشتر نقره زنانه در طرح و مدل‌های گوناگونی وجود دارد. تفاوت‌های این مدل‌ها در سایز انگشتر، طراحی، عیار نقره، و… است. همچنین بعضی از انگشتر‌های نقره زنانه دارای سنگ نیز هستند.

زنان علاقه شدیدی به زیورآلات به‌خصوص انگشتر نقره دارند. این علاقه بی‌جهت نیست و زنان دلایل خاص خود را برای موضوع بیان می‌کنند.

یکی از این دلایل زینت بخشیدن به خانم‌ها و جلب توجه است. میل به توجه و مقبولیت در خانم‌ها بیش از مردان است و زنان سعی می‌کنند تا از این روش به نیاز خود پاسخ بدهند.

همچنین زنان توجه و دقت زیاد به زیبایی و پوشش خود دارند.

انگشتر نقره موجب می‌شود تا زنان احساس مثبت و روحیه بالایی داشته باشند.

زنان سعی می‌کنند تا خرید انگشتر نقره جذاب و دیدنی، قدرت و خوش‌سلیقه بودن خود را به رخ دیگران بکشند.

این عوامل و بسیاری از عوامل دیگری که ریشه در شخصیت و ویژگی‌های فطری زنان وجود دارد باعث می‌شود تا انگشتر نقره زنانه در ایران و علاوه بر آن در کشور‌های خارجی مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته و جایگاه بالایی برای آن‌ها داشته باشد.

انگشتر نقره زنانه