استفاده از چای زرین سیلان در تهیه سرم غذایی

چای زرین سیلان که از برگ های چای تخمیر شده تهیه می شود، دارای بالاترین محتوای کافئین است و پایه ای برای چای های طعم دار مانند چای، همراه با برخی از چای های فوری است.

مطالعات نشان داده اند که چای سیاه ممکن است از ریه ها در برابر آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض دود سیگار محافظت کند همچنین ممکن است خطر سکته مغزی را کاهش دهد.
چای سفید: درمان نشده و تخمیر نشده یک مطالعه نشان داد که چای سفید در مقایسه با چای های فرآوری شده قوی ترین خواص ضد سرطانی را دارد.
چای اولانگ: در یک مطالعه بر روی حیوانات، مشخص شد آنهایی که از چای اولانگ آنتی اکسیدان دریافت می کنند، سطح کلسترول بد کمتری دارند.

یکی از انواع اولانگ، Wuyi، به شدت به عنوان مکمل کاهش وزن به بازار عرضه می شود، اما علم این ادعا را تایید نکرده است
چای Pu-erh: از برگ های تخمیر شده و کهنه شده تهیه می شود به عنوان یک چای سیاه در نظر گرفته می شود، برگ های آن به شکل کیک فشرده می شود.

یک مطالعه حیوانی نشان داد که حیواناتی که puerh دریافت کردند افزایش وزن کمتری داشتند و کلسترول LDL را کاهش دادند.

دمنوش‌های گیاهی که از گیاهان، میوه‌ها، دانه‌ها یا ریشه‌های غوطه‌ور در آب داغ تهیه شده‌اند، نسبت به چای‌های سبز، سفید، سیاه و اولانگ دارای غلظت کمتری آنتی‌اکسیدان هستند.

ترکیبات شیمیایی آنها بسته به گیاه مورد استفاده بسیار متفاوت است.

انواع آن عبارتند از زنجبیل، جینکو بیلوبا، جینسنگ، هیبیسکوس، یاس، گل رز، نعناع، رویبوس (چای قرمز)، بابونه و اکیناسه.

تحقیقات محدودی در مورد فواید دمنوش‌های گیاهی برای سلامتی انجام شده است، اما ادعا می‌شود که چای‌های گیاهی به کاهش وزن، جلوگیری از سرماخوردگی و داشتن خوابی آرام کمک می‌کنند تا حد زیادی تایید نشده است.