استفاده از پودر لباسشویی تست برای براق کردن طلا

پودر لباسشویی تست در اوایل قرن بیستم ساخته شد در سال 1907، مردی به نام اتو روم کشف کرد که می توان آنزیم هایی را در مواد پاک کننده برای بهبود عملکرد شستشو گنجاند شوینده او، Burnus، بعدها به پرمصرف ترین شوینده در آلمان تبدیل شد.

با این حال، تا دهه 1930 بود که مواد شوینده مایع در ایالات متحده در دسترس قرار گرفتند در نهایت، اعتبار به رابرت دانکن، یک کارگر P&G می رسد که در آلمان سورفکتانت ها را کشف کرد به لطف کار او، P&G در نهایت توانست با شرکت های آلمانی معامله ای انجام دهد که به آنها اجازه استفاده از این مولکول ها را می داد. اولین شوینده مایع P&G، Dreft، در سال 1933 به بازار عرضه شد.

مواد شوینده مایع کم و بیش حاوی همین نوع ترکیبات هستند به طور کلی، این نسبت مواد تشکیل دهنده است که متفاوت است. بیایید نگاهی به اجزای مختلف بیاندازیم قلیاها یکی از اجزای اصلی مواد شوینده مایع هستند. نوعی نمک محلول است که در زدودن کثیفی و سایر ناخالصی ها از پارچه موثر است به عنوان مثال، سدیم و پتاسیم در از بین بردن روغن عالی هستند. این امر با تشکیل امولسیونی از ذرات چربی به دست می آید (سپس با آب شسته می شود).

همانطور که قبلا ذکر شد، سورفکتانت ها نقش مهمی در مواد شوینده لباس ایفا می کنند چطورکار می کنند؟ گرداگرد خاک را می گیرند و به داخل آب می برند بدون سورفکتانت ها، کثیفی نمی تواند به درستی در آب حل شود سورفکتانت های متداول شامل اترها، آلکیل سولفات ها و آلکیل اتوکسیلات سولفات هستند.

آنزیم ها اغلب به شوینده های مایع اضافه می شوند تا عملکرد را افزایش دهند بسته به محصول، می تواند فرآوری شده یا طبیعی (یعنی مبتنی بر گیاه) باشد پروتئین های کاتالیزوری، آنها اساساً خاک را به مولکول های کوچکتر می شکنند، که سپس می توانند با آب شسته شوند برخی از رایج ترین موارد مورد استفاده عبارتند از پروتئاز، لیپاز، ماناناز، سلولاز و آمیلاز.