استفاده از نخود به صورت عمده برای درست کردن اسباب بازی

نخود به صورت عمده دارای ترکیب غذایی عالی است بیش از 50٪ توسط کربوهیدرات های پیچیده، به ویژه نشاسته، بقیه توسط پروتئین ها، چربی ها و نمک های معدنی مانند سدیم، پتاسیم، منیزیم و فسفر نشان داده می شود.
فیبر و پروتئین خوب نخود به کنترل اشتهای شما کمک می کند این دو ماده مغذی برای کند کردن روند هضم عمل می کنند که به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

سرشار از فیبر، پروتئین های گیاهی و نمک های معدنی، این حبوبات را نمی توان از رژیم غذایی سالم غافل کرد تمام اثرات مثبت آنها را بررسی کنید

نخود منبع عالی پروتئین گیاهی است در واقع، کیفیت پروتئین نخود یکی از بهترین ها در بین حبوبات محسوب می شود، زیرا تقریباً تمام اسیدهای آمینه ضروری را در خود دارد پروتئین‌های گیاهی جایگزینی برای پروتئین‌های حیوانی هستند و تاکنون همه دستورالعمل‌ها توصیه می‌کنند که آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از بسیاری از بیماری‌ها، از دیابت گرفته تا مشکلات قلبی عروقی، عبور از انواع مختلف سرطان جلوگیری کنید.

طبق یک مطالعه در سال 2016 که در Jama Internal Medicine منتشر شد، یک افزایش ساده 3 درصدی پروتئین گیاهی در کل کالری، خطر مرگ زودرس را تا 10 درصد کاهش می دهد.
یک وعده 100 گرمی کنسرو نخود حاوی حدود 100 کالری است، در حالی که همان مقدار نخود خشک و سپس آب پز حاوی حدود 120 کالری است نسبت به تعداد مواد مغذی موجود در آن، کالری کمی دارند علاوه بر این، پروتئین ها و فیبرهای موجود در نخود کمک می کند تا کل کالری دریافتی یک وعده غذایی را تحت کنترل داشته باشید زیرا حس سیری را افزایش می دهند.

نخود دارای خواص متعددی است که می تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند اول از همه، آنها دارای شاخص گلیسمی نسبتاً پایینی هستند، ثانیاً، فیبرها و پروتئین هایی که غنی از آنها هستند به تنظیم قند خون کمک می کنند فیبر، به ویژه، جذب کربوهیدرات های ساده را کند می کند، که در غیر این صورت باعث افزایش مداوم قند خون می شود طبق یک مطالعه، گنجاندن 200 گرم نخود در یک وعده غذایی به کاهش 21 درصدی سطح قند خون کمک می کند.