استفاده از روغن گوسفندی اصل در طاحی ساختمان

مطالعه حاضر ما با هدف بررسی رابطه بین روغن گوسفندی اصل و بیماری قلبی عروقی آترواسکلروتیک (ASCVD) و نشان دادن اینکه کدام روغن آشپزی برای سلامت قلب و عروق در چینی‌های مسن‌تر مفیدتر است، انجام شد.

این مطالعه بر داده های مقطعی از بررسی طول عمر سالم چینی (CLHLS) در موج 2018 متکی است در مجموع 15874 چینی مسن بالای 65 سال در تجزیه و تحلیل ما قرار گرفتند.

برای ارزیابی ارتباط بین روغن گوسفندی و ASCVD از تحلیل رگرسیون لجستیک استفاده شد از 15874 سالمند، 13709 نفر با روغن نباتی/لثه ای پخته شدند، با میانگین سنی [SD] 84.47 [11.51] سال.

1533 پخته شده با گوشت گوسفند/دیگر روغن گوسفندی، با میانگین سنی [SD] 85.90 [11.72] سال 3918 نفر از کسانی که با روغن گیاهی/ژینیلی آشپزی می کردند دارای ASCVD بودند و 249 نفر از کسانی که با روغن های گوشت خوک/دیگر روغن های چربی حیوانی پخته بودند دارای ASCVD بودند.

در مقایسه با مصرف کنندگان گوشت خوک/دیگر روغن گوسفندی مدل تعدیل شده با چند متغیره نشان داد که مصرف کنندگان روغن نباتی/روغن کنجد به طور قابل توجهی با خطر بالاتر ASCVD مرتبط هستند (OR=2.19؛ 95%CI، 1.90-2.53) مطالعه ما نشان داد که پختن با گوشت خوک/روغن چربی حیوانی دیگر برای سلامت قلب و عروق در چینی‌های مسن مفیدتر است.

دستورالعمل های غذایی باید به طور جدی اثرات سلامتی جایگزینی روغن گیاهی / لثه را به جای روغن گوشت خوک / روغن حیوانی دیگر برای جمعیت های مختلف در نظر بگیرند.

چربی های حیوانی را می توان به چربی های شیر، چربی های رندر و روغن ماهی دسته بندی کرد نماینده اصلی چربی شیر، چربی شیر گاو است تمام شیرهای دیگر تقریباً از نظر چربی اهمیتی ندارند.

آنها به این ترتیب یا به عنوان پایه محصولات شیر و پنیر اهمیت خود را دارند چربی های شیر، چربی های آب شده و روغن های دریایی به طور قابل توجهی از نظر ترکیب اسیدهای چرب متفاوت هستند.

ماتریس های حاوی روغن گوسفندی با چربی های گیاهی کاملاً متفاوت هستند.

بافت چربی استاک گوشت برای تولید روغن گوسفندی استفاده می شود، در حالی که بخش زیادی از چربی در گوشت باقی می ماند و مستقیماً با گوشت مصرف می شود یا به فرآورده های گوشتی مانند سوسیس تبدیل می شود.

از نظر رژیم غذایی، به چربی نامرئی تبدیل می شود چربی موجود در انبار گوشت با رندر شدن و جداسازی بعدی از طریق پرس یا سانتریفیوژ تولید می شود.

باقی مانده خشک شده و به عنوان خوراک دام استفاده می شود تولید روغن ماهی نیز از همین الگو پیروی می کند باقی مانده جامد خشک شده و به عنوان پودر ماهی فروخته می شود.

چربی کره عمدتاً از ذوب و شفاف سازی کره تولید می شود.