استفاده از خاک بنتونیت اصفهان در ساخت مصالح ساختمانی

هزاران سال است که مردم از خاک بنتونیت اصفهان برای حذف ناخالصی های روی پوست مانند روغن ها و سموم از بدن استفاده می کنند خاک بنتونیت در بسیاری از محصولات پوستی وجود دارد، اما برخی افراد با هدف رفع مشکلات گوارشی یا دفع سموم از بدن، آن را به غذاها یا نوشیدنی ها نیز اضافه می کنند.

بسیاری از مطالعات به مزایای سلامتی خاک رس بنتونیت پرداخته اند، اگرچه اکثر این تحقیقات از مدل های حیوانی یا سلولی استفاده کرده اند قبل از اینکه دانشمندان فواید و خطرات واقعی خاک رس بنتونیت در انسان را بدانند، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

در این مقاله، ما به تحقیقات پشت سر مزیت بالقوه خاک رس بنتونیت برای سلامتی، همراه با خطرات بالقوه نگاه خواهیم کرد دانشمندان بر این باورند که خاک رس بنتونیت با جذب روغن و کثیفی از پوست عمل می کند.

تئوری این است که خاک رس بنتونیت مواد را با چسبیدن به مولکول ها یا یون های آنها جذب می کند. همانطور که خاک رس از بدن خارج می شود، سم یا مولکول های دیگر را با خود می برد هنگامی که فردی از آن بر روی پوست استفاده می کند، خاک رس بنتونیت ممکن است قدرت جذب روغن ها و باکتری ها را داشته باشد.

هنگامی که آنها خاک رس را مصرف می کنند، ممکن است سموم یا سایر مواد ناخواسته را از دستگاه گوارش جذب کند خاک رس بنتونیت حاوی مواد معدنی طبیعی مانند کلسیم، منیزیم و آهن است که ممکن است مزایای بیشتری را به همراه داشته باشد.

خاک رس بنتونیت از خاکستر آتشفشانی تشکیل می شود. نام خود را از فورت بنتون در وایومینگ گرفته است، جایی که در مقادیر زیادی وجود دارد مردم همچنین می توانند این خاک رس را در مکان های دیگری که خاکستر آتشفشانی در زمین نشسته است پیدا کنند. خاک رس مونت موریلونیت که به نام مونت موریلون در فرانسه نامگذاری شده است، همین نوع خاک رس است.