استفاده از آمونیاک سردخانه برای مهار آتش در آمریکا

اخیراً تلاش های زیادی برای استفاده از آمونیاک سردخانه در موتورهای احتراق داخلی و توربین های گازی صورت گرفته است. کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا با ذینفعان صنعت در مورد جایگزینی برای ژنراتورهای دیزلی به عنوان بخشی از روند جاری ریزشبکه ملاقات کرده است و در حال بررسی جایگزینی ژنراتورهای دیزلی با دیزل ژنراتورهای مبتنی بر آمونیاک برای سال 2021 است. این کمیسیون در حال برنامه ریزی برای تغییر 350 مگاوات از دیزل ژنراتورهای مورد استفاده در سال 63 است. ژاپن یک طرح اقدام جدی برای استفاده از آمونیاک برای تولید، به ویژه در تولید برق، راه اندازی کرده است. پیش بینی می شود که 1% از مصرف برق توسط سیستم های آمونیاک محور در ژاپن تامین شود. برای این منظور، برنامه توربین گازی با سوخت آمونیاک برای تولید برق در ژاپن آغاز شده است.4 یک شرکت دریایی ژاپنی آغاز پروژه ای را اعلام کرده است. در مورد کشتی های با سوخت آمونیاک و سیستم های تامین سوخت برای آن. علیرغم مزایای منحصربفرد آمونیاک، چالش‌هایی در رابطه با سمیت، اشتعال پذیری و احتراق آن در موتورهای سنتی، توربین‌ها و ژنراتورهای برق وجود دارد.

در این مقاله چشم انداز، آمونیاک تمیز به عنوان یک راه حل بالقوه و بدون کربن برای فرآیندها و سیستم ها در بخش های مختلف در نظر گرفته شده و از دیدگاه های مختلف مانند منابع بالقوه، روش های کلیدی برای تولید، حالت های ذخیره سازی و گزینه های توزیع، کاربردها، مزایا، مورد بحث قرار گرفته است. معایب، چالش ها و راه حل های احتراق، و چشم اندازهای آینده. همچنین به عنوان یک سوخت پاک ارزیابی شده و برای کاربردهای احتراق پیشنهاد شده است. علاوه بر این، برخی از راه‌حل‌های کلیدی برای چالش‌های بالقوه در استفاده از آمونیاک مورد بحث قرار گرفته و برای کاربردهای عملی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

2 حقایق در مورد تولید و استفاده از آمونیاک
آمونیاک (NH3) به عنوان گازی بی رنگ و با بوی تند در دمای اتاق با ترکیبی از نیتروژن و هیدروژن شناخته می شود. آمونیاک خالص رطوبت سنجی است و به راحتی در آب و رطوبت حل می شود. اما آمونیاک به دلیل خواص قلیایی آن خورنده است. با توجه به اینکه یکی از رایج ترین مواد شیمیایی صنعتی تولید شده در سراسر جهان است.