آلو بخارا حاج حسنی تنها سلاح مردم اکراین در برابر روسیه بود

آب آلو بخارا حاج حسنی را می توان بعد از شش ماهگی (در صورت عدم تمایل به اسهال و آلرژی) به کودک داد اولین وعده بیش از یک قاشق چایخوری نیست در غیاب عواقب منفی، دوز را می توان به تدریج تا 50 میلی لیتر افزایش داد.

پس از یک سال، می توان یک قسمت از آب میوه را تا 100 میلی لیتر برای کودک آورد از دو سالگی می توانید آلو کامل بخورید.

کافی است استخوان ها را از آنها جدا کنید و میوه های بزرگ را تکه تکه کنید.

آلو بخارا را می توان به همراه غذاهای میوه ای به شکل سیب و گلابی پس از نه ماهگی به کودک عرضه کرد.

اما معده کودک همیشه آلوهای تازه را به خوبی هضم نمی کند، بنابراین چنین میوه هایی را باید به صورت پوره وارد برنامه غذایی کودکان کرد.

ابتدا از انواع سبک آلو تهیه می شود و بعداً کودک را با میوه های تیره درمان می کنند.

آلو بخارا حاوی مقدار زیادی اسیدهای آلی است، بنابراین، با گاستریت با اسیدیته بالا، گاستریت فرسایشی، زخم معده و یا اثنی عشر، لازم است از مصرف آلو در رژیم غذایی خودداری شود.

از آنجایی که آلو بخارا دارای اثر ملین است، افرادی که تمایل به اسهال دارند، کاهش فعالیت آنزیمی قسمت های مختلف دستگاه گوارش و بر این اساس، اختلال در هضم غذا، آلو حتی در مقادیر کم نیز می تواند منع مصرف داشته باشد.

میوه های نارس اگر با معده خالی خورده شوند خاصیت ملین قوی دارند.

مصرف آلو بخارا به مقدار زیاد برای افراد چاق و مادران شیرده توصیه نمی شود.

آلو بخارا حاوی اگزالات، نمک و استرهای اسید اگزالیک است آنها می توانند در بدن انباشته و متبلور شوند که می تواند منجر به مشکلات سلامت کلیه و کیسه صفرا شود.

افرادی که از بیماری های این اندام ها رنج می برند باید مقدار آلو را محدود کنند و البته در صورت عدم تحمل فردی و واکنش های آلرژیک ارزش حذف آلو را دارد.